Our Luv Story ...

Daisypath Anniversary tickers

It's she.... Arissa VW

Monday, November 24, 2008

again...

erm...hari ni, again aku kebosanan kt ofis..cm bese duk surfing internet..cm bese gak blog yg akan aku baca ialah blog my cousin, sarah yg kini kt rusia tu...moga balik nanti boleh jd doktor peribadi aku, he2...
tp hari ni sekurang-kurangnya ada gak pengisiannya..sesi mencari kerja..di company ni bos prefer male n female alwayz being apart, maybe diorg pikir keje kt sini terlalu sukar untuk kaum hawa cam aku ni utk keje lbh masa...hmmm...malang skit laa nasibku kt sini...
then syg aku ajak aku try apply keje sebagai system engineer kt HP..salah satu IT company yg besar di dunia ni, tp possibility tu agak jauh n susah skit nk dpt...tak tau la kan, belum cuba belum tau..he2..ape2 pn habis je praktikal ni, aku akan cuba nasib kt sn...
walaupun agak berbeza dgn bidang yg aku amik memandangkan bidang aku ni takde company yg nk amik freshies bekerja...rata-rata company yg provide bidang yg aku amik ni, semua nk experience at least 3 years..arghh..tension giler...tp kalo diikutkan, kalo la freshies cm kami ni tak diberi peluang bekerja mcm mn nk ader experience kan..hmmm....ntahlaa...doa jer la byk2 moga rezeki tu ader nti..
so, sekarang nk dtg ofis utk habiskan praktikal ni pn dh takder semangat langsung...esok aku dan sorg lg member ofis ni dh plan tak nk datang ofis, dia nk attend interview utk cari keje dh..part time kt rumah, supaya dh habis ni nanti tak la melanguk jer kan...aku pn dr pagi td try call satu company ni yg ader provide bidang aku n yg best dia offer utk freshies, walaupun requirement mesti tinggi kan, tp cuba jer la..masalahnya, dr td aku call tak dapat jawapan..memanjang jer oparator dia sibuk, tu yg aku rasa macam nk pergi terus jer kt company tu esok..ha3..berani mati la konon, he2...demi utk masa depan aku,ha3...

No comments: